Jak na vyhledávání v mapě?
Jak se dají v mapě měřit vzdálenosti?
Jak vytvořit pdf soubor s mapou se zapnutými konkrétními vrstvami včetně legendy?
Jak na přichytávání v mapě?
Jak v mapě převzít geometrii? Jak na editaci délky a kolmic?



Odpovědi na tyto a spoustu dalších otázek vám přinese nový seriál vzdělávacích článků, které budou v rubrice Jak na to vycházet v příštích měsících. Ze zkušeností s každodenním používáním T-MAPY aplikací, videonávodů a občas i nějakých tipů a triků se dozvíte, jak s našimi aplikacemi pracovat co nejefektivněji.

První články budou určeny spíše pro úplně začátečníky, ale postupem času se dostaneme k pokročilejším funkcím a nástrojům a v plánu je i předvést tipy a triky v některých konkrétních pasportních aplikacích.

V minulé části jsme si ukázali, jak na základní i pokročilý tisk mapy. Tentokrát se podíváme na první část možností editace mapy. Projdeme si základní principy editace, ukážeme si editační nástroje a jak na přichytávání.

Editace - 1. část

Základní principy editace

V tomto videonávodu si ukážeme, jak na základní principy ovládání editace. Předvedeme si, jak na:

  • vytvoření prvku (bod, linie, plocha)
  • ukončení editace prvku
  • přidání a odstranění vrcholu
  • přesunutí prvku
  • rotaci prvku
  • změnu velikosti prvku

Editační nástroje

Ve druhém videonávodu se dozvíme, jakými editačními nástroji disponuje Spinbox.

Jedná se konkrétně o tyto editační nástroje:

  • vybrat
  • rozdělit
  • změnit tvar
  • vyříznout
  • sloučit
  • přidat nový
  • kopírovat
  • smazat vertex
  • smazat polygon

Ukážeme si tedy například, jak rozdělit prvek, jak upravit tvar prvku, jak vyříznout díru do polygonu apod.

Přichytávání

V dnešním posledním videonávodu si předvedeme ukázku použití funkce přichytávání a její nastavení.

A to je pro třetí část vše. Příště dokončíme téma editace mapy, projdeme si možnosti převzetí geometrie, jak na délky a kolmice a jak na rozdělení záznamu. Stay tuned!