Jak na vyhledávání v mapě? Jak se dají v mapě měřit vzdálenosti? Jak vytvořit pdf soubor s mapou se zapnutými konkrétními vrstvami včetně legendy? Jak na přichytávání v mapě? Jak v mapě převzít geometrii? Jak na editaci délky a kolmic? Odpovědi na tyto a spoustu dalších otázek vám přinese nový seriál vzdělávacích článků, které budou v rubrice Jak na to vycházet v příštích měsících. Ze zkušeností s každodenním používáním T-MAPY aplikací, videonávodů a občas i nějakých tipů a triků se dozvíte, jak s našimi aplikacemi pracovat co nejefektivněji. První články budou určeny spíše pro úplně začátečníky, ale postupem času se dostaneme k pokročilejším funkcím a nástrojům a v plánu je i předvést tipy a triky v některých konkrétních pasportních aplikacích.
V minulé části jsme si ukázali, jak na základní i pokročilý tisk mapy. Tentokrát se podíváme na první část možností editace mapy. Projdeme si základní principy editace, ukážeme si editační nástroje a jak na přichytávání.
Editace - 1. část
Základní principy editace
V tomto videonávodu si ukážeme, jak na základní principy ovládání editace. Předvedeme si, jak na:
- vytvoření prvku (bod, linie, plocha)
- ukončení editace prvku
- přidání a odstranění vrcholu
- přesunutí prvku
- rotaci prvku
- změnu velikosti prvku
Editační nástroje
Ve druhém videonávodu se dozvíme, jakými editačními nástroji disponuje Spinbox. Jedná se konkrétně o tyto editační nástroje:
- vybrat
- rozdělit
- změnit tvar
- vyříznout
- sloučit
- přidat nový
- kopírovat
- smazat vertex
- smazat polygon
Ukážeme si tedy například, jak rozdělit prvek, jak upravit tvar prvku, jak vyříznout díru do polygonu apod.
Přichytávání
V dnešním posledním videonávodu si předvedeme ukázku použití funkce přichytávání a její nastavení.
A to je pro třetí část vše. Příště dokončíme téma editace mapy, projdeme si možnosti převzetí geometrie, jak na délky a kolmice a jak na rozdělení záznamu. Stay tuned!