Dispečink veřejné dopravy
Hlavní výhody našeho dispečinku
- Rychlá odezva
Rychlost a uživatelský komfort jsou klíčové vlastnosti. Při vývoji využíváme zkušeností se systémy pro integrovaný záchranný systém.
- Konfigurovatelné funkce a vzhled
Každý uživatel si může nastavit mezní hodnoty pro upozornění např. o zpoždění spoje. Zapnutí a umístění jednotlivých oken aplikace je možné libovolně měnit.
- Podpora autonomního automatického provozu
Systém může pracovat kdekoliv na škále od automatického modu, kdy dispečer jen občas sleduje provoz, až po plné zapojení dispečera do řízení provozu.
- Zpracováváme vstupní data různých protokolů
Podporujeme komunikaci s vozidly vybavenými systémy od firem Mikroelektronika, EMTEST, Telmax a další. Zpracováváme data o pohybu vlaků ze systému SŽDC (ČD).
- Práce s „živou“ mapou
Přímo v mapě je možné vyhledávat trasy, kreslit poznámky, zobrazovat kontextové informace...
- Doplňkové mapové vrstvy
Do mapy je možné přidat interaktivní vrstvy zastávek, průběhů linek a spojů a tarifních zón a další vrstvy.
- Zobrazení nehod a uzavírek
Informace o nehodách a uzavírkách jsou načítány z Jednotného systému dopravních informací.
- Upozornění na ovlivnění linek a spojů
Systém vyhodnotí, jestli dopravní událost ovlivní nějaké spoje. Pokud ano, dispečer o tom dostane zprávu.
- Návrh alternativní trasy
Dispečer může navrhnout přímo v mapě alternativní trasu.
- Rozšíření o specifické funkce formou nadstavbových modulů na zakázku
- Rozšíření statistických a reportovacích služeb.
Na zakázku je možné doplnit speciální reporty pro koordinátora i jednotlivé dopravce. Reporty mohou být generovány na vyžádání nebo pravidelně zasílány e-mailem.
Základní funkce systému dispečink
- Sledování polohy všech vozidel
- Příjem informací z různých systémů
Podporujeme komunikaci s vozidly vybavenými systémy od firem Mikroelektronika, EMTEST, Telmax a dalších. Zpracováváme data o pohybu vlaků ze systému SŽDC (ČD).
- Vyhodnocování jízdy proti jízdním řádům
Vyhodnocení probíhá v reálném čase na základě polohy vozidla vůči zastávce (označníku). Obvyklá perioda pro zasílání polohy z vozidel je 6 s.
- Upozornění na výjimečné stavy (předjetí, zpoždění nad definovanou úroveň)
Míru předjetí a zpoždění, na kterou má být upozorněn, si každý uživatel může nastavit vlastní.
- Textová komunikace s řidiči a dalšími dispečery
- Podpora pro telefonickou komunikaci skrze ústřednu
Přímo z dispečerské aplikace je možné vyvolat hovor na mobil řidiče nebo vozidlovou jednotku.
- Upozornění dispečera na ohrožené návaznosti
- Automatické zasílání zpráv na vozidla
Na vozidlo, které má čekat v rámci garantované návaznosti, je s předstihem odesílána zpráva zda a jak dlouho má čekat.
- Uchovávání všech dat v historii za jeden rok
Denně přijímáme milióny záznamů, které uchováváme standardně 1 rok, faktické omezení je ale dáno pouze velikostí diskového prostoru.
- Zobrazení jízdy vybraného spoje
Po výběru konkrétního období a spoje se zobrazí jízda spoje jak v mapě, tak v tabulkovém přehledu včetně jízdního řádu, který byl platný v daném období.
- Statistiky pravidelnosti provozu
Statistické vyhodnocení slouží ke kontrole plnění smluv a optimalizaci sítě linek a jízdních řádů.
- Do systému mohou vstoupit pracovníci různých subjektů
V jednu chvíli může stejný systém používat dispečer koordinátora i dispečeři dopravců, přístupy se řídí na základě přidělených práv.